onsdag 23 maj 2012

EEG på Östra gjord

Fick en tid i juni, på killarnas skolavslutning. Vill inte missa den så jag ringde på måndag morgon för att boka om. Fick då en återbudstid på tisdagen, dagen efter, hur bra som helst.
Eftersom mamma bor tvärs över gatan dit vi skulle och Lovisa var tvungen att hållas vaken innan undersökningen var det så bra att få en lunch hos mamma och hålla igång Lovisa där. Så hur trött som helst promenerade vi med Lovisa i vagnen till Barnsjukhuset.
Jag ammade henne och hon somnade med en gång.
22 elektroder sattes över hennes huvud och under 20 minuter registrerades hennes hjärnaktivitet, sedan även under tiden jag väckte henne. På 45 minuter var vi klara.
Om 2 veckor kallas vi till läkaren för att få reda på resultatet.
Jag bara lägger hela skiten i en låda, låser och ställer bort den, tänker inte tänka på om utifall att... Hon är vår solstråle och goaste lillasyster man kan ha. Skrattar, pratar, leker och beter sig precis som en snart 7 månaders bebis. Är det nåt knas så löser vi det!

Nu är det vår och varmt och jag ska försöka njuta av att vara 3-barnsmamma.
Imorgon ska vi dessutom träffa läkaren som opererade henne, ett återbesök och jag kan inte tänka mig annat än att det ser bra ut. Jag lägger dem tankarna brevid de andra i lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar